dimarts, 30 de setembre del 2008

CORRADO BALDUCCI

Sóc aficionat a repassar el periòdic pràcticament tots els dies. A repassar-lo, que no a llegir-lo. La secció internacional, les pàgines d'economia, la major part de les notícies nacionals, … etc, no les llig jo mai. En fan mal de cap.

La secció autonòmica ja m’agrada més, sobretot últimament, des de que ha aparegut l’assumpte de l’ Educació per a la Ciutadania (Education for Citizenship, perdó). És divertit; cada dia la gràcia inicial va fent-se més i més gran. Això i les declaracions de Ricardo Costa (l'heu sentit parlar?) o Vicente Rambla, és el que més m’agrada llegir a mi.

Però, els apartats del diari als que sempre li dedique temps són les esqueles mortuòries i l’obituari. I la setmana passada em vaig assabentar que havia mort Corrado Balducci. Als 85 anys d’edat i a la seua casa de Roma.

L’articulista diu que era “gran autoridad en Demonología de la Iglesia Católica”, li deien “el exorcista del Vaticano”, “asistía a la gente que creía estar poseída por el demonio”, li atribueix gran celebritat ja que “aparecía con frecuencia en televisiones y prensa como comentarista de asuntos de satanismo, astrología y otras ciencias ocultas”. “Creía firmemente en la vida extraterrestre” i escrigué llibres sobre “la vida marciana”.

Però, aquest home, dominador del tema, és clar, “creía que el demonio se manifiesta a través de la música rock” remata el periodista a la seua ressenya.

Me’n vaig recordar de seguida del Ier Beneixama Rock i d’Obrint Pas i de la fixació que l’oposició municipal té pel grup musical valencià. No entenia jo aquest malson que els desvetla. Ara ja ho veig més clar. No podia ser d’altra manera.

Arxiu del blog